Monday, August 20, 2012

ဆရာစား ။


------------
က်ေနာ္ စာေတြ ကုိ ေစတနာထားေရးေနေပမဲ႕ ..
တစ္ခ်ုိ႕ က်ေနာ္ေရးေနတာေတြ ဟာ သီအုိရီ သမားေတြ နဲ႕ Conflict ၿဖစ္နုိင္ပါတယ္။
က်ေနာ္ က Practical သမားၿဖစ္ေနတဲ႕ အခါ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကိစၥေတြ မွာ ဥပေဒ နဲ႕ မညီ ၿဖစ္တတ္တာေလးေတြ ကုိေတာ႕
သိသူေတြ ၿဖည္႕ေတြး ၾကေစခ်င္ပါတယ္ ဗ်ာ...။

က်ေနာ္ လုိက္ခဲ႕တဲ႕ သက္တမ္းမွာေတြ႕ ခဲ႕တဲ႕ ၿမန္မာအရာရွိတုိင္း က်ေနာ္႕ ထက္္ ေတာ္ ၾကတာ မ်ားတာကုိေတြ႕ ရပါတယ္။
အထူးသၿဖင္႕ စာေတြ

႕ သာပါတယ္ ၊ လက္ေတြ႕ ကေတာ႕ အမ်ားနည္းတူ ေတာ္သူရွိသလုိ မေတာ္သူလဲရွိပါတယ္။
က်ေနာ္အားသာတာကေတာ႕ Attitude လုိ႕ထင္ပါတယ္။
က်ေနာ္ ဘယ္ေတာ႕ မွ ဆရာစားမခ်န္တတ္ပါဘူး။ တတ္သမွ် အကုန္သင္ေပးပါတယ္ (တတ္တာကလဲ နည္းပါတယ္)
အထူးသၿဖင္႕ေတာ႕ အသုံး၀င္တဲ႕ နည္းေလးေတြ ေပါ႕ဗ်ာ။

ဒါေၾကာင္႕ သိတဲ႕အထဲကေကာင္းမယ္ထင္တာေလးေတြ ကုိ ကုိယ္႕လုိ ေယာင္နန ၿဖစ္ေနမဲ႕သူေတြ အတြက္ေရးတာပါ။

Be a Good Observer
စူးစမ္းေလ႕လာပါ။ စာရြက္စာတမ္းစုေဆာင္းပါ။ ပုိင္ပုိင္နုိင္နုိင္ရွိသူ ေစ႕စပ္ေသခ်ာသူဆီက တစ္ခုခု ရေအာင္ ယူပါ။

ဥပမာ ေၿပာၿပရရင္ က်ေနာ္ တုိ႕ေတြ ၁၀ တန္း ေအာင္ဘုိ႕/ဘြဲ႕ရဖုိ႕ / 2nd Mate ေအာင္ဘုိ႕ စာေတြ အမ်ားၾကီးက်က္ရတယ္ ဗ်ာ..
တကယ္တန္း လက္ေတြ႕မွာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား က ၿပန္ အသုံး မ၀င္တာေတြ မ်ားပါတယ္။
တစ္ခ်ဳိ႕ နည္းနည္းေလာက္ကုိေတာ႕ ၿပန္သုံးရတတ္တယ္။
တစ္ခ်ဳိ႕ ခက္ခဲစြာက်က္မွတ္ရတာေတြ ကုိလဲ စာအုပ္ေတြ လွန္၊ကြန္ၿပဴတာ ပရုိဂရမ္ေတြ နဲ႕ လြယ္လြယ္ကူကူ ေၿဖ ရွင္းသြား ေနပါ ၿပီ။

အဲဒီ အတြက္ Competency လက္မွတ္ ရတာကလြဲ လုိ႕ က်န္တာ ေတြ ေတာ္ ေတာ္ မ်ားမ်ား ဟာအသုံးမ၀င္ပါဘူး။
သေဘၤာေပၚ က Monkey see Monkey do ေတြ နဲ႕ အမွားသိ အမွန္ၿပင္ လုပ္လာၾကတာ မ်ားပါတယ္။
အဲဒီေတာ႕ သူမ်ားလုပ္တာေတြ ကုိ ေစာင္႕ၾကည္႕ေလ႕လာၿပီး ပုိေကာင္းေအာင္ လုပ္ပါ။
စာထဲကနဲ႕ ဘယ္လုိကြာလဲ ဘာထပ္ေတြ႕လဲ ေလ႕လာၿပီးဆင္႕ပြားေပးပါ။

Priorities ။
အေရးၾကီးတာကုိ အခ်ိန္ကုန္ခံသင္ၿပီး ၊အေရးမၾကီးတာေတြ ကုိ သိရုံသာလုပ္ပါ။

က်ေနာ္ အလုပ္သင္ဘ၀ မွာ အဆူအဆဲ ခံ အထုအေထာင္းအပင္ပမ္းခံၿပီးသင္လာရတဲ႕
Seamanship သံေဂ်းေခါက္ ၊ေဆးသုတ္၊ ဆီထုိး ၾကုိး ထုိးနည္း နဲ႕ က်န္တဲ႕ အပရိက ေတြ က
အရာရွိၿဖစ္ေတာ႕ သိတ္အေထာက္ကူ မၿပုပါဘူး ၊ အဲဒါ အမွန္ပါဘဲ
မတန္ဘူးဗ်ာ ေသခ်ာစဥ္းစားေတာ႕ အလုပ္သင္ ၂ႏွစ္၃ႏွစ္ကုိ ဆရာ ဆရာ သာေခၚလုိက္ရတာ
ဘယ္သူကမွ အခ်ိန္ကုန္ ခံမသင္ေပးဘူး ေအာက္ေၿခသိမ္းခုိင္းေကာင္းရုံသင္ေပးၿပီး
ညစ္တီးညစ္ပတ္ အလုပ္ေတြ ဘဲခုိင္းတယ္။ အေရးၾကီးတာေတြ တစ္ခါမွလဲမသင္ေပးၾကဘူးဗ်ာ။
အဆဲခံနုိင္တာရယ္ အၾကမ္းခံနုိင္တာရယ္ ေတာ႕ ရ ခဲ႕ပါတယ္။

ကုန္းႏွစ္ ေၿဖ ေတာ႕ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြ စုေဆာင္းထားတဲ႕ notes ေတြ က
ကုိယ္သိလာတာ ၊ စုေဆာင္းလာတာေတြ ထက္ အမ်ားၾကီးသာေနပါတယ္။
က်ေနာ္ သိခ်င္တဲ႕ second mate နဲ႕ ပတ္သက္သမွ်ေတြ ကုိ Mariner Handbook မွာ အားလုံး ရွိတယ္
မင္းအားရင္ ဖတ္လုိ႕သာအရာရွိတစ္ေယာက္ေယာက္က မ်ားက်ေနာ္႕ ကုိေၿပာၿပခဲ႕ရင္ က်ေနာ္ ေက်းဇူးတင္မိမွာဘဲဗ်ာ။

အခုေတာ႕ သူတုိ႕ အလုပ္ List of Light ,Sailing Direction, Radio , T & P Chart corrections ေတြ အပင္ပန္းခံ လုပ္ေပးခဲ႕ၿပီး
ဘာမွလဲမသင္ေပးပါဘုူး။ေက်ာင္းေရာက္မွ Mariner's Handbook ကုိ စာၾကည္႕တုိက္မွာအေၿပးလႊားရွာၿပီးဖတ္ရတယ္။

တကယ္တန္း ကုန္းႏွစ္လုပ္ေတာ႕ Edics တုိ႕ Digitrace တုိ႕ လုိ online ကေန Publications ေတြ Charts ေတြ
မွာရတာ Update လုပ္ရတာ လုိင္စင္ေတြ ေတာင္းရတာ က ေက်ာင္းမွာမသင္ရဘူးဗ်။
ၿပီးေတာ႕ performance၊ NoonChit ေခၚ Noon report ေတြ က လဲ အရင္ကထက္ ပုိ Complicate ၿဖစ္လာတယ္။
သေဘၤာ ဆီစားသက္သာေၾကာင္းၿပဖုိ႕ သာအဓိကလိမ္ေနရတယ္။
Observe distance/Log distance ေတြ ကအစလုိက္ညာေနရတယ္။
ကဲ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး ကဘာမွလဲ သင္မေပးလုိက္ဘူး။

Five Star ဘုိးေအၾကီး က်ေနာ္႕ ဦးေလးက ငါတုိ႕ ခုေခတ္သေဘၤာေတြ မေမာင္းတတ္ေတာ႕ဘူးလုိ႕ေၿပာေနဘီ။
Generation Gap မွာ Syllabus ေတြ မၿပင္ၾကဘူး သိတာေတြ ကုိ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး ေပသင္ေနတယ္။

Gyro Failure ၿဖစ္ရင္ ဆုိၿပီး Compass သင္ရတယ္ ။ Compass စာေတြ အရမ္းမ်ားေနတယ္။
အေၿခခံဘဲသင္ၿပီး တစ္ၿခား Computer နဲ႕ Digital Equipment ေတြ သင္သင္႕ေနၿပီ။

Stability ေတြ ေခ်း ကေသးက အစလုိက္တြက္ တာေတြ က သိရင္ေတာ္ၿပီ
(What If ) ဆုိတာေတြ နဲ႕ လုိက္ခ်င္႕ေနရင္ မုိးၿပဳိမွာဆုိးတဲ႕ တီးတီတူးေတြ ၿဖစ္လာၿပီး က်န္ခဲ႕မယ္။

အဲဒါေတြ က ဥပမာေၿပာၿပတာပါ

ကုန္းပတ္ေပၚမွာလဲ အဲလုိပါဘဲဗ်ာ....(ဒုအရာရွိမွ ကုန္းခ်ဳပ္မၿဖစ္ခင္)
ေဆးအမ်ုိးမ်ဴိး ရွိတယ္ သုတ္ပုံသုတ္နည္း ရာသီဥတု အပူခ်ိန္ သုံးရမည္႕ပစၥည္းစတာေတြ ကုိ
Paint Manual ထဲ မွာ ရွိရဲ႕သားနဲ႕ အခန္းထဲဖြက္ထားၿပီး လာလာ စားတဲ႕ ကုန္းခ်ဳပ္ေတြ

Load star တုိ႕ Lodicator တုိ႕ ကုိ အခန္းထဲ မွာ ဘဲ ထားတယ္ Manual ေတြ ကုိလဲ ဖြက္ထားတယ္
Cadet ေတြ ကုိ IMDG data ေတြ ၿဖည္႕ ခုိင္းၿပီး တစ္ၿခား အရာရွိေတြ ကု္ိ အေမွာင္ခ်ထားတဲ႕ကုန္းခ်ဳပ္ေတြ ေၾကာင္႕
အရာရွိငယ္ေတြ မွာ ႏွစ္ေတြၾကာလဲ ဘာမွမတတ္ အရမ္းခက္ခဲမယ္ထင္ၿပီး ရာထူးတက္ ဖုိ႕ လုပ္ဖုိ႕
ေၾကာက္ေနတာေတြ တပုံၾကီး။

က်ေနာ္ ကုန္း ခ်ဳပ္ ရာထူးမတုိးခင္ မွာ ကုလားကုန္းေက်ာင္ တစ္ေယာက္က စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ စဆုံး
ကုန္တင္ကုန္ခ် ကုိ ၂နာရီေလာက္ရွင္းၿပခဲ႕ပါတယ္။ ၿပီးေတာ႕ ဆိပ္ ကမ္း ၃ -၄ ခုေလာက္ လုပ္အၿပီးမွာ Confident အၿပည္႕ရသြားပါတယ္။ အဲဒီ လူ ကုိ ေက်းဇူးတင္ရတယ္။
သူကလည္း သူအထက္ က ၿမန္မာ အရာရွိတစ္ဦး သူ႕ကုိၿပခဲ႕လုိ႕ ေက်းဇူးဆပ္တဲ႕သေဘာပါဘဲ။
ဒါေတြ က သံသရာလည္တယ္ဗ်။

က်ေနာ္ Junior တုန္း က Senior ၿမန္မာအရာရွိေတြ နဲ႕ လုိက္ေတာ႕ ဆင္းခါနီးမွာသူတုိ႕ က ဆဲသြားၾကတယ္ ...
ငါလခြီး ကုန္း (၂) ....စာလဲ တစ္ခုမွ မေလ႕လာဘူး အားရင္ ေစာ္ အေၾကာင္း၊ ဏွာ အေၾကာင္းဘဲ လုိ႕ ...
ေၿပာၾကေတာ႕ က်ေနာ္ က ၿပန္ေၿပာပါတယ္ ။
ၿမန္မာေတြ က စာေလးတစ္ေၾကာင္း ႏွစ္ေၾကာင္း နဲနဲ သင္ေပးရင္ တစ္သက္လုံးဆရာ အေခၚခံခ်င္တာ
ကုလား၊ စလုံး နဲ႕ မေလးေတြ ဆီ က ဘဲ သင္ေတာ႕ မယ္ လုိ႕ ဘဲေၿပာ လုိက္ဘူးတယ္။

ကုိယ္ကလူၾကီး တတ္သင္႕တာကုိသင္ေပးရမွာကုိတာ၀န္လုိ႕ ထားတတ္ရမယ္။
ဆန္ေပးမွ ဆီ ရမယ္ စနစ္ ကုိက်ေနာ္ ေတာ႕ မၾကိုိက္ဘူး၊ ငါ႕တုန္းကဘယ္လုိ ခံရတာ ငါ႕အလွည္႕ ဘယ္လုိၿပန္ ဖိႏွိပ္မယ္ဆုိ
ငယ္ငယ္တုန္း က လူ၃ ေယာက္ ထုိင္ၿပီး ဘ၀ သံသရာ နားရင္း ရုိက္ ခုိင္းသလုိ ဆုံးလဲမဆုံး ပုိလဲ နာနာ လာမယ္။
ကုိယ္႕ေအာက္က လူတတ္ရင္ ကုိယ္လဲ သက္သာတယ္ ဦးေနွာက္တစ္စုံတုိးလာတာ ပုိေကာင္းတယ္ထင္မိတယ္။

တကယ္တန္း လဲ အႏွစ္ေတြ ကုိ ေၿပာၿပတတ္သူေတြ က နုိင္ငံၿခားသားေတြ မ်ားပါတယ္၊သူတုိ႕လဲ ဆရာစားေတာ႕ ခ်န္ၾကပါတယ္။
ဒါကေတာ႕ Diplomacy သုံး ၿပီးကုိယ္ သိသလုိလုိနဲ႕ ဟုိဘက္က၌ ဒီဘက္က၌ ေပါ႕ဗ်ာ။

Ballasting and Piping ။

ေရ နံ တင္သေဘၤာ လုိက္တုန္း က Sister Ship တစ္ စီး ကုိ Danish လူမ်ဳိးေတြ ဆီက အယူမွာ
Pumps မ်ဳိးစုံ အေၾကာင္း Centrifugal, Capacity , Bilge , Eductor , others ဆုိင္ရာ
Notes ကေလးတစ္ခုကုိ ကုန္း ႏွစ္ တစ္ေယာက္ အခန္း အံဆြဲ ထဲ က ရပါတယ္။

ကုလား ကုန္း ခ်ဳပ္ က က်ေနာ္ နဲ႕ ညီအစ္ကုိ လုိခင္လုိ႕ Ballast နဲ႕ Pump system ...
Gravity ေတြ Head ေတြ Back Pressure ေတြ အေၾကာင္းေမးေတာ႕ ရွင္းၿပလုိ႕ သတိထားမိသြားေစခဲ႕တယ္။

ဘယ္သေဘၤာမွာ မဆုိ Main Sea chest /Main Overboard / suction/ discharge ..Tank အကြာအေ၀း
အၿမင္႕ နဲ႕ Back Pressure ေတြ သိလာေတာ႕ လုပ္ရလြယ္ကူလာတယ္။

အဲဒါေလးေတြ မရခဲ႕ရင္ ေသခ်ာ ရွင္းၿပမဲ႕ လူမရွိရင္ ၾကာေနမွာ ေယာင္လည္လည္ ၿဖစ္ေန မွာဗ်။
သေဘၤာ Blue book or ship manual ရွိရင္ ဘယ္ Pump / Pipe line မဆုိ က်ေနာ္တုိ႕
ရေအာင္ Trace လုိက္တတ္ ရမယ္ ။ အခိ်န္ တုိတုိ အတြင္း ေရထုတ္ေရ သြင္း လုပ္တတ္ေစတယ္ဗ်ာ။

ကုန္းခ်ဳပ္သာေအာင္ထားတယ္ သေဘၤာ အသစ္မွာ ၃ ၊၄ လၾကာလဲ ေရသြင္းေရထုတ္ မလုပ္နုိ္င္ေသးတဲ႕
Second Mate ေတြ အမ်ားၾကီးေတြ႕ခဲ႕ဘူးတယ္။ မၿပရင္ မသင္ခ်င္ၾကဘူး။

Meteorology။
ငယ္ငယ္တုန္း က ပထ၀ီ သင္တုန္း ကပူပြေပါ႕ အထက္ ကုိပ်ံတက္ တာရယ္
ေအးရင္ High pressure ပူ ရင္ Low Pressure ၊
ကုန္းေၿမ ထက္ ပင္လယ္ သည္ အပူခ်ိန္ကုိ ၾကာၾကာထိမ္းထားသည္ ဆုိတဲ႕အခ်က္ေလးသုံးခ်က္ နဲ႕ Air Pressure system ကုိ သိတာ
ကမၻာ ေလစီးေၾကာင္း Air Mass ၊ ေရစီးေၾကာင္း Warm and Cold current (Occlusion) ပုံ ၂ပုံကုိ ေလ႕လာၿပီး
Meteorology ကုိ ကုိယ္႕စိတ္ထဲ ေပၚတာခ်ေရးၿပီး ေအာင္လာခဲ႕ ပါတယ္။

Tropical Depression path ကုိသိရမယ္ ေရွာင္နည္း ကုိလက္ေတြ႕ သေဘၤာမွာေလ႕လာထားရင္
Master ေၿဖရင္ အရမ္းလြယ္တာသိလာလိမ္႕မယ္။

ရာသီဥတု မေကာင္းတုိင္း ကုိယ္သိသေလာက္ေတာ႕
အရာရွိငယ္ေတြ နဲ႕ အၿမဲတုိင္ပင္ ရင္း ေနာက္ၿဖစ္နုိင္ေၿခေတြ ကုိ ခန္႕ မွန္း ၾကည္႕ၾကတယ္ အက်ဳိးရွိပါတယ္။
က်ေနာ္႕ Grade ကေတာ႕ မေကာင္းပါဘူး၊ဒါေပမဲ႕ ရာသီဥတု အေၿခအေနကုိ က်ေနာ္ ေသခ်ာေတာ႕ သိတယ္ဗ်ာ။

ကုန္းခ်ဳပ္တစ္ေယာက္ ၿဖစ္ ခါနီးမွာ သူမ်ားေတြ ဘာေတြ ေၿပာေနေန။

၁။ သေဘၤာ ကုန္တင္၊ကုန္ ခ် စနစ္ ကုိသိကုိသိရမယ္ Port ၃..၄ ခု အနည္းဆုံး လုပ္ ဖူးရမယ္။
အေရးၾကီးတာ Negative GM မၿဖစ္ဖုိ႕နဲ႕ Stress 100% Load-line မေက်ာ္ဖုိ႕ Overload မၿဖစ္ဖုိ႕
ေနာက္ ေရာက္ မဲ႕ ဆိပ္ ကမ္း Draft and UKC အုိေကဖုိ႕

၂။ ေရသြင္းေရထုတ္ Ballast / Bilge /educting /stripping အေၿခခံ သိထားရမယ္
ေရာက္တဲ႕ သေဘၤာမွာ လြယ္ကူမဲ႕ Idiot proof Pumping procedure ေတြ
ေရးထား Marking ေတြ လုပ္ထား သင္႕တယ္။
မရွိရင္ ကုိယ္က ေရးေပးထား Cadet က အစ တတ္ေနေတာ႕ အခ်ိန္မေရြး ၾကဳံတဲ႕လူခုိင္းရုံဘဲ။

၃။ Cargo Securing/Lashing system... ပစၥည္း အလုံေလာက္ရွိရမယ္။
Inventory စစ္တာထား Deck ေပၚမွာ အလုံေလာက္ မရွိလုိ႕ Store ခန္းထဲ က ေန ဖုတ္ပူမီးတုိက္သယ္ရရင္
ခ်ီး ဘူး ညံ႕ တာ ေသခ်ာေနၿပီ ။ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ေလာက္ ရွိလဲ အေစာၾကီးထဲက ေနရာခ်ထားရမွာ။

၄။ သေဘၤာတစ္စီးလုံးမွာ ရွိတဲ႕ Mooring ropes ( Maintenance /Certificate Log) spare
Wire log /Certificate /spare and maintenance log အေရးၾကီးတယ္
ၾကုိးေတြ Wire ေတြ အၿမဲ မသုံးခင္ နဲ႕ သုံး အၿပီး အထူးသၿဖင္႕ Port Rotation မ်ားသြားရင္ စစ္ေဆး ပါ
Accident ေတြ မၿဖစ္ ဘဲ အသက္အႏၳရယ္ ကာကြယ္ေရး အဓိက မွာ Mooring နဲ႕ Wire Lifting gear ေတြ က
ၿပသနာ အၿဖစ္ဆုံး လူAccident အၿဖစ္ဆုံး ။
Lifting appliance /wire /net/ strot/ chain Block/ Sling ေတြ စစ္ေဆး ပါ Certifiate ရွိပါေစ။

၅။ Pre Arrival preparations နဲ႕ Departure securing က အေရး အလြန္ ၾကီးတယ္
Port မွာ သုံး မဲ႕ Facilities မွန္သမွ် စစ္ေဆးထားမွ ဆိပ္ကမ္းကပ္ရင္ လူတုိင္း
break downs ေတြ ေရာ႕နည္းၿပီး ၿပသနာ နည္း ပါးေစ ကာ သက္ေတာင္႕သက္သာေနရမယ္
Crane ရပ္သြားတာ ၊ Gangway /Pilot Ladder / တစ္ၿခား Winches ပ်က္လုိ႕ အသည္းသန္ ဟုိလူေခၚဒီလူနုိး နဲ႕
Arrival /Departure preparation ေသခ်ာ မလုပ္ တဲ႕ ကုန္း ေခ်ာင္ ေၾကာင္႕ ၿဖစ္ရတာေတြ ၾကီးဘဲ။

၆။ Crew Management -
စေရာက္တာနဲ႕ သေဘာၤ တပတ္ပတ္ ၿပီး လုပ္စရာေတြ တန္းစီေရးထားေပေတာ႕
ရွိသမွ် Stores ေတြ ကုိ ၃-၄ ရက္ အတြင္း ေလွ်ာက္ၾကည္႕ထားရင္ ဘယ္ေနရာ ဘာရွိတယ္ သိေနတဲ႕ အတြက္
သေဘၤာ သားေရာ သူၾကီးေရာ လာရႊီးလုိ႕ မရေတာ႕ပါ။

Only stupid Management can result in Overtime တဲ႕
Overtime ဆုိတာ သတ္မွတ္အခ်ိန္တြင္း ၿပီးေၿမာက္ေအာင္မလုပ္နိင္တဲ႕အတြက္
( ကုိယ္အသုံးမက် လုိ႕) ၿဖစ္လာတာပါ

အဓိက က်တာေတြ ၿပီးေၿမာက္ရန္သာ ဦးစားေပးပါ
သေဘၤာအလုပ္ဆုိတာ ဘယ္ေတာ႕ မွ မၿပီးတာမုိ႕ ေၾကာင္ေရခ်ုိးတာေတြ မလုပ္သင္႕ပါ..

သေဘၤာသားသည္ ၉ လ တစ္ႏွစ္ အလုပ္ လုပ္ေနရ၍ ၾကာလာရင္ စြမ္းရည္က် တာကုိ နားလည္ေပးပါ
တစ္ခါတစ္ရန္ သူတုိ႕ အဓိကအလုပ္မ်ားၿပီး လုိ႕ ခုိကပ္ေနတာကုိ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေပးလုိက္ပါ။
Habit ေတာ႕ မၿဖစ္ေစနဲ႕ေပါ႕ဗ်ာ။
ပင္ပန္းေနသူအတြက္ တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီ ေစာ အိပ္ရရင္ ရမယ္႕ ေပ်ာ္ရႊင္မွုေတြ ကုိ လက္ေဆာင္ေပးတတ္ပါေစ

May Day Resolution မွာ ၈နာရီ အိပ္၊ ၈နာရီ ဆည္းပူးေလ႕လာ ဖြံၿဖုိးေရး လုပ္ၿပီး ၊ ၈နာရီ အိပ္ရပါမည္။
လုိက္နာနုိင္ပါေစဗ်ာ။

အထက္ က ေၿပာထားတဲ႕ ကိစၥေတြ ၿပင္ၿပီးမွ Cosmetic touch သေဘာၤ အလွဆင္တာေတြ လုပ္သင္႕ပါတယ္။

ဆရာစားသိတ္မခ်န္ပါနဲ႕ဗ်ာ...
ကုိသိတာ ေလးနည္းနည္းေလးကုိ ခ်န္ေနရင္ နလဘိန္းတုံးေတြ ဘဲ ၿဖစ္ကုန္ေတာ႕မွာေပါ႕
ၿမန္မာအခ်င္းခ်င္း ရာထူးတုိးေပးဖုိ႕ မတတ္ေသးရင္ သင္ေပးပါ ။
ကုိယ္႕လူမ်ဳိး ကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က မွ မခ်ီးေၿမွာက္ရင္ သူတုိ႕ အားငယ္သြားမယ္ လူမ်ားကလဲ ေၿပာေတာ႕ မယ္။

တစ္ခ်ဳိ႕ လူေတြ က ပညာေတြ စုေဆာင္း ထား ၿပီး အစေပ်ာက္ေနတတ္တာမုိ႕
ကုိယ္ကစေပးမွ သူတုိ႕ က ကြင္းဆက္ ခ်ိတ္တတ္သြားၾကတာ။
သူတုိ႕ ေက်းဇူးမတင္ လဲ အေရးမၾကီးပါဘူး တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ၾက နားလည္လာၾကပါလိမ္႕မယ္။

နားမလည္လဲ ကုိယ္႕ အလုပ္ တစ္ခု ကုိ ကုိယ္ေအာင္ၿမင္ေအာင္လုပ္လုိက္တယ္လုိ႕ဘဲသေဘာထားပါ။
ဆရာစားမခ်န္ပါနဲ႕ ဗ်ာ။ နည္းပညာအသစ္ေတြ က ေပၚၿပီးရင္းေပၚေနေတာ႕ သူမ်ားဆီက လဲ ကုိယ္က ၿပန္သင္ေနရတာဘဲေလ။

written by Ko Yar Zu ( MSU ADMIN )

No comments:

Post a Comment